Focus Group je plánovaná strukturovaná diskuse s relativně malým počtem účastníků. Řídí ji zkušený facilitátor v bezpečném prostředí. Metodu lze chápat jako spojení cíleného rozhovoru a diskuzní skupiny. Lze ji realizovat také on-line formou.
Focus group je metoda kvalitativního výzkumu, která do hlubší úrovně zjišťuje názory, postoje, zkušenosti a chování cílové skupiny.
Cílem setkání je získat informace o preferencích a hodnotách lidí souvisejících s daným tématem a důvodech zastávání těchto hodnot.
Malá skupina reprezentující strukturu cílové skupiny nebo expertní znalost daného tématu. Měli bychom si být jisti, že účastníci mají k tématu co říct.
Metoda Focus Group se ve velké míře užívá v marketingu, při průzkumech trhu, vztahu skupiny k určitým výrobkům apod. V oblasti participace bývají Focus Groups využívány při sledování názorů na zavedení určitých politik, koncepcí, zajištění služeb apod.
Export do PDFFocus Group řídí zkušený facilitátor
4 - 12 účastníků
1 - 3 hodiny + čas na zpracování výstupů
Metoda byla využita např. v Ostravě při zisku informací o zkušenostech a spokojenosti uživatelů sociálních služeb a souvisejících aktivit (kapitola 2.1.2 Kvalitativní průzkum).
Jde o samostatnou metodu